پایان تنش میان ایران و پاکستان

پایان تنش میان ایران و پاکستان اعلام شد

ویترز گزارش داد کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، انجام اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد. 

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان قبل از نشست کابینه گفته بود اسلام‌آباد مایل به تشدید تنش‌ها با ایران نیست.

قبل‌تر از آن سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هم از ایران به عنوان «کشور دوست» یاد کرده و بر ضرورت تنش‌زدایی میان دو طرف تأکید کرده بود.  

«انوار الحق کاکر»، نخست‌وزیر پیشبرد امور پاکستان امروز در راستای «بازبینی‌های گسترده امنیتی بعد از حوادث میان ایران و پاکستان» با سران سرویس‌های نظامی این کشور تشکیل جلسه داد. 

خبرگزاری فرانسه ساعتی قبل‌تر به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و رئیس نهادهای اطلاعاتی این کشور از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند.  

کاکر بعد از حمله موشکی ایران به پاکستان سفرش به نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در «داووس» هلند را ناتمام گذاشته و به کشورش بازگشته بود. 

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی امروز خود با امیر عبداللهیان، تاکید کرد که اسلام آباد آمادگی دارد تا در همه زمینه ها با تهران همکاری کند.

همچنین امروز سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران، بعد از تماس تلفنی وزیران امور خارجه دو کشور ، در صفحه ایکس خود نوشت: وزرای خارجه و مکالمه تلفنی بسیار خوبی در جهت بازگشت روابط به سطح عالی داشتند. امیدوارم بتوانیم با بازگرداندن سفرا به پایتخت ها و سفرهای متقابل وزرای خارجه “رکورد جدیدی در تنش زدایی” برای دو کشور برادر و دوست در رکوردهای جهانی گینس ثبت کنیم.

تنش در روابط دو کشور بعد از حمله شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ایران به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم آغاز شد. 

در واکنش به آن حمله، وزارت خارجه پاکستان صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

پاکستان بعد از حمله موشکی ایران روز چهارشنبه سفیرش در ایران را فراخوانده و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *