مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل درخواست و ثبت مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی

مقالات اخذ مجوز

یکی از مجوزهایی که امروزه در کارهای اینترنتی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، مجوز ساماندهی است. این مجوز باعث می‌شود مشتریان به شما اعتماد بیشتری کنند. درواقع با اخذ این مجوز اعتماد کاربران به سایت شما جلب می‌شود. هم‌چنین از طرف دیگر در صورت انتشار اشتباهی محتوای مجرمانه، با فیلتر سریع مواجه نمی‌شوید. بلکه اول اخطار دریافت می‌کنید یا تنها موضوع خلاف از سایت حذف می‌گردد. برای اخذ و دریافت مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی باید مراحلی طی شود. ما در این مطلب مراحل مجوز ساماندهی و نکات آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی

مجوز ساماندهی از جمله مجوزهایی است که مورد استقبال بسیاری از دارندگان سایت‌ها قرار گرفته است. تمامی سایت‌های فعال در هر موضوعی اعم از تجاری، شرکتی، فرهنگی، دولتی و… باید اقدام به دریافت مجوز ساماندهی کنند. توجه نمایید ثبت‌نام سایت‌ها در سامانه ساماندهی الزامی است؛ اما باید توجه داشت که هنوز الزامی به درج لوگو در سایت وجود ندارد. درواقع این مجوز برای ساماندهی محتوای فضای مجازی انجام می‌گیرد. به همین دلیل افرادی که ثبت‌نام نموده‌اند و مراحل مجوز ساماندهی را طی کرده‌اند، مایل به درج لوگو هم می‌باشند. از این طریق اعتماد کاربران نیز به سایت جلب می‌شود. برای ثبت درخواست باید مراحل مجوز ساماندهی طی شود.

با ثبت و درخواست مجوز ساماندهی این امکان فراهم می‌شود که اطلاعات مدیران در اختیار سامانه قرار گیرد. این اطلاعات درواقع کمک می‌کند که سایت مورد فعالیت کمتر در معرض فیلتر کامل قرار گیرد. درواقع در صورت انتشار محتوای مجرمانه پیامکی مبنی بر انتشار محتوای خلاف واقع به مدیر ارسال می‌شود. از طرف دیگر ممکن است تنها محتوای خلاف حذف شود و از این طریق از فیلتر شدن کل سایت جلوگیری می‌شود.

انواع لوگو ساماندهی

با ثبت‌نام در سایت و طی مراحل مجوز ساماندهی، شما با دو نوع لوگو مواجه می‌شوید. این دو لوگو عبارت‌اند از:

-لوگو موقت:

این لوگو تنها سه ماه اعتبار دارد. درواقع در مرحله‌ی ابتدایی بعد از ثبت و طی مراحل مجوز ساماندهی، این لوگو اعطا می‌شود. شما بعد از دریافت این لوگو فرصت دارید تا مدارک و شرایط لوگو دائم را فراهم آورید و مراحل مجوز ساماندهی برای دریافت لوگو دائم را انجام دهید.

-لوگو دائم:

لوگوی دائم بعد از اتمام فرایند ثبت و کسب مجوزهای لازم اعطا می‌شود. مدت اعتبار این لوگو ۶ ماهه است و قابل تمدید می‌باشد؛ بنابراین شما باید بعد از گذشت ۶ ماه نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

مدارک مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی

در ایران، تولیدکنندگان محتوا در اینترنت طبق قانون موظف‌اند که اطلاعات شخصی خود از جمله شماره‌ تلفن و نشانی‌ و ویژگی‌های فنی وب‌ خود را در «سایت ساماندهی»  و طی مراحل مجوز ساماندهی ثبت کنند. روند ثبت‌نام همچنین شامل ارسال عکس، تصویر کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی و گواهی عدم سوءپیشینه است.

مراحل مجوز ساماندهی

همان‌طور که بیان شد برای اخذ مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی باید مراحلی را طی کنید. پس از طی این مراحل می‌توانید لوگوی موقت مجوز ساماندهی را دریافت کنید و آن را در سایت خود درج نمایید. برای دریافت لوگوی طلایی اقدامات دیگری نیز باید صورت گیرد که در مطلب جداگانه توضیح داده خواهد شد.

مراحل مجوز ساماندهی به شرح زیر است:

۱-برای ثبت وبلاگ یا سایت در سامانه ساماندهی به آدرس اینترنتی http://samandehi.ir مراجعه می‌نمایید. در این مرحله از منو سمت راست روی گزینه «ثبت‌نام و ثبت سایت» کلیک می‌کنید.

۲-در مرحله بعد، نوع شخصیت، ایمیل، نام کاربری و رمز را وارد می‌کنید. پس از تکمیل اطلاعات اولیه با ورود به سامانه اطلاعات دیگر را نیز بارگذاری می‌نمایید.

۳-مرحله بعد، در قسمت تکمیل اطلاعات در قسمت احراز اطلاعات باید تلفن ثابت و همراه خود را تأیید کنید.

۴-در مرحله بعد، شما باید نوع رسانه برخط خود را وارد کنید.

۵-در قسمت بعد از مدیریت رسانه برخط سایت شما و وضعیت آن نمایش داده می‌شود. شما باید در این صفحه روی گزینه انجام تأییدیه فنی کلیک نمایید.

بعد از انجام تأییدیه فنی، درخواست شما موردبررسی قرار می‌گیرد. بعد از آن می‌توانید نسبت به اخذ لوگو اقدام کنید و آن را در سایت خود قرار دهید.

مراحل اعطای لوگو چگونه است؟

پس‌ازاینکه متقاضی مراحل تأییدیه فنی سایت خود را انجام دهد و مراحل مجوز ساماندهی را به اتمام رساند، امکان درخواست لوگو برای وی فراهم می‌شود. فرآیند اعطای لوگو به این شرح است:

۱- تکمیل فرم درخواست لوگو و اخذ تعهد الکترونیکی

۲- اعطای کد لوگوی موقت جهت قرار دادن در صفحه اول سایت

۳- بررسی توسط کارشناس

۴- تأیید کارشناس

۵- تأیید نهایی

۶- اعطای کد لوگو جهت قرار دادن در صفحه اول سایت


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *